IndlæserVent venligst…
Indlæser
239 , 96 kr.
299 , 95 kr.
Innovative studerende

Innovative studerende

Arbejdsbog til professionsuddannelserne

Innovative studerende præsenterer en metode til at designe projekter, som gør en forskel i velfærdssamfundet, det vil sige skaber merværdi i virkelighedens verden. Undervejs trænes studerendes innovative kompetencer til at nytænke ydelser, produkter og processer, som skaber værdi for borgerne i samfundet.Metoden er bygget op om modellen FIRE-Designs fire faser:

 

Forstå

Ideudvikle

Realisere

Evaluere

 

Første del af bogen beskriver modellens faser og forklarer begreber som kreativitet, innovation, entreprenørskab, intraprenørskab og iværksætteri. Anden del giver undervisere og studerende en række konkrete metoder og redskaber til de fire faser.

Bogen er henvendt til studerende og til praksis - pædagoger, lærere, sygeplejersker, socialrådgivere og andre faggrupper fra professionsuddannelserne. FIRE-Design er oplagt i både undervisning og selvstyrede læreprocesser samt til større opgaver som for eksempel bacheloropgaven.

Læs mere >

< Læs mindre

    Det er en glimrende arbejdsbog, hvis absolutte styrke ligger i kombinationen af almene overvejelser over, hvad innovation er, og de mange forslag til spændende aktiviteter, bogen giver. En god fornyelse er de mange forslag til digitale aktiviteter, der nu også inddrages.
    På lager
    288 sider
    Udg. dato:
    30. sep. 2016

    ISBN:
    9788750045939
    Fag: Innovation Niveau: Voksenhenvendt Forlag: Akademisk Redaktør: Lene Kamuk
    299 , 95 kr.
    239 , 96 kr.
    Prisen er inkl. moms
    Prisen er ekskl. moms
      Det er en glimrende arbejdsbog, hvis absolutte styrke ligger i kombinationen af almene overvejelser over, hvad innovation er, og de mange forslag til spændende aktiviteter, bogen giver. En god fornyelse er de mange forslag til digitale aktiviteter, der nu også inddrages. Grundlæggende er tankerne bag Fire-modellen en variant af en almindelig problemløsningsmetode. Det, der kan undre, er, hvorfor denne grundforestilling om læring og erkendelse er så svær at få implementeret som et grundlæggende fundament i uddannelsestænkningen på professionsuddannelserne. Med denne bog er det blevet lettere.      
      Feltgruppe