Key account management påskønner resultater gennem systematik, relationsstyring og optimering og er en ny ledelseform, der tager udgangspunkt i den enkelte medarbejders kvalifikation og rolle, og er et styringsredskab til at trække alle enkelte individer i samme retning.
Key account management bruges til at udvikle virksomhedens key account organisation og de processor der berører denne del af virksomheden. Med key account management og dens processor og metoder, kan salgsorganisationen i jeres virksomhed få den helt rette struktur, de bedste styringsværktøjer, en optimeret adfærd og samlet set skabe en bedre perfomance.
Målet for key account management er ikke kun en langsigtet udvikling af virksomhedens kunder og relationer hertil, men også de enkelte key account managers daglige metoder. Igennem key account management kan en virksomhed også stimulere kundeloyaliteten ved hjælp af eksempelvis relationsudvikling og konkret viden om de mest effektive værktøjer.
På Lrbusiness.dk finder du den bedste litteratur omkring blandt andet key account management og udvikling af en key account management således du kan styrke din salgsorganisation. I vores sortiment af bøger om blandet andet Strategier og Marketing, finder du udelukkende værker af af eliten indenfor forsking, journalistik, forretning og forfatterskab, således at du kan tage udgangspunkt i denne litteratur for at udvikle og optimere din virksomheds key account management.