IndlæserVent venligst…
Indlæser
183 , 20 kr.
229 , 00 kr.
Retorisk feedback i lærerteamet

Retorisk feedback i lærerteamet

Med denne bog får lærere redskaber til at udvikle gode lærerroller, der gør en forskel i klasselokalet. Lærerteamet kan gennem retorisk feedback styrke og udvikle hinandens måde at kommunikere på i undervisningen, så det giver synlige resultater i form af øget engagement, motivation og læring hos eleverne.

Læreren vil udvikle sig personligt og blive en bedre rollemodel og leder for eleverne, og teamets faglighed styrkes gennem et bedre arbejdsmiljø med professionel feedback på konkrete undervisningssituationer.

Læs mere >

< Læs mindre

    Michael Lykke er retorisk konsulent og har ud over sin teori også praktisk erfaring med retorisk feedback blandt lærere. De erfaringer og tilbagemeldinger, han gennem tiden har fået, smitter tydeligt af på indholdet og tager forbehold og modstand i opløbet.
    På lager
    80 sider
    Udg. dato:
    07. nov. 2012

    ISBN:
    9788750042945
    Fag: Pædagogisk litteratur Niveau: Voksenhenvendt Forlag: Akademisk Redaktør: Lene Kamuk
    229 , 00 kr.
    183 , 20 kr.
    Prisen er inkl. moms
    Prisen er ekskl. moms
      Med bogen Retorisk feedback i lærerteamet gives redskaber til at udvikle gode lærerroller, der gør en forskel i klasselokalet. Lærerne kan gennem retorisk feedback styrke og udvikle hinandens måde at kommunikere på i undervisningen, så det giver synlige resultater i form af øget engagement, motivation og læring hos eleverne, mener bogens forfatter Michael Lykke. Ideen bag er, at læreren vil udvikle sig personligt og blive en bedre rollemodel og leder for eleverne, og at teamets faglighed styrkes gennem et bedre arbejdsmiljø med professionel feedback på konkrete undervisningssituationer. Bogen giver ikke blot redskaber til lærerteamet, men ogs-a- input til, hvordan den enkelte lærer på egen hånd kan arbejde med sine lærerroller. Desuden giver den inspiration til skoleledere, der ønsker at give unge og nye lærere en god overgang til lærerpraksis i form af mentor og vejlederordninger samt redskaber til, hvordan de selv kan give feedback på lærernes kommunikation.
      Efterskolen
      Feltgruppe
        Michael Lykke er retorisk konsulent og har ud over sin teori også praktisk erfaring med retorisk feedback blandt lærere. De erfaringer og tilbagemeldinger, han gennem tiden har fået, smitter tydeligt af på indholdet og tager forbehold og modstand i opløbet. Han bruger løbende sine egne observationer fra lærerværelser til at konkretisere øvelserne i cases. De afmystificerer formatet og gør opgaven overskuelig. Sværere behøver det altså ikke at være.
        Feltgruppe