IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

Vi er forlagshuset Lindhardt og Ringhof Forlagshuset Lindhardt og Ringhof er Danmarks næststørste forlag med tilhørende datterforlag - bl.a. Carlsen, Alinea, Akademisk Forlag og L&R Business. Forlaget beskæftiger ca. 180 mennesker og udgiver omkring 600 bøger om året. Forlagets store digitale program er førende med e-bøger i Danmark. Læs mere her

www.akademisk.dk/
399 , 96 kr.
499 , 95 kr.
Return on Strategy

Return on Strategy

Opgør med god strategi-latin
Siden Michael Porter publicerede sine skoledannende tekster, har det været god strategi-latin, at en virksomhed, der ikke vælger en klar strategi, men for eksempel satser på både differentiering og omkostningslederskab, placerer sig et uhensigtsmæssigt sted: “i midten af det hele”. Men faktisk bygger yderst succesfulde virksomheder som Google, Saxo Bank, Huawei og Ryanair bro mellem strategier – ofte med disruptive virkninger til følge for markedet.

Disruptiv strategi giver succes
Med udgangspunkt i europæiske, asiatiske og amerikanske virksomheder tager Return on Strategy – når strategi kan skabe afgørende resultater læseren med på en fascinerende rejse i det udefinerbare X-faktorunivers, som kun firmaer, der behersker disruptive strategier, har adgang til. De tre forfattere fremlægger den tese, at det store udbytte, disse yderst succesfulde firmaer henter hjem, netop bliver opnået på baggrund af disruptive strategier – at der er tale om en egentlig Return on Strategy.

Samtidig tager forfatterne et opsigtsvækkende opgør med strategilitteraturens klassikere som Good to Great og In Search of Excellence. Hvordan kan det være, spørger de, at mange af de firmaer, der engang var “fantastiske” og “excellente”, i dag er en skygge af sig selv – hvis de da overhovedet eksisterer?

Return on Strategy - når strategi kan skabe afgørende resultater udkom i december 2009 på amerikansk.

Læs mere >

< Læs mindre

På lager
320 sider
Udg. dato:
16. apr. 2010

ISBN:
9788711427569
Fag: Strategi Niveau: Voksenhenvendt Forlag: Akademisk Redaktør: Stig Nielsen
499 , 95 kr.
399 , 96 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms