IndlæserVent venligst…
Indlæser
183 , 20 kr.
229 , 00 kr.
Samarbejde om det skolestartende barn

Samarbejde om det skolestartende barn

Skoleparathed er noget, der skabes i interaktionen mellem barnet og dets omgivelser. Den måde, overgang og skolestart forløber på, udtrykker ikke blot noget om barnet, men i høj grad også om det system, som familie, skole, dag- og fritidstilbud tilsammen udgør. Og det system kan enten understøtte eller begrænse barnets muligheder for at skabe sig en positiv identitet og selvforståelse som skolebarn.

En udfordring i samarbejdet om børns skolestart er, at der mangler en sammenhængende forståelse af den fælles pædagogiske opgave, skole, SFO og institutioner har. I denne bog præsenteres en sådan model. Udgangspunktet for modellen – og for denne bog – er det skolestartende barn selv. Barnet får således en afgørende position som medskaber af overgangsprocessen i det tværprofessionelle samarbejde.

Læs mere >

< Læs mindre

    Aktuel og interessant udgivelse om det vigtige samarbejde mellem børnehave, SFO og skole ved overgangen fra dagtilbud til skole. Bogen giver de professionelle faggrupper, som arbejder med denne overgang, relevant viden og værktøjer til at løfte denne opgave bedst muligt.
    På lager
    168 sider
    Udg. dato:
    28. feb. 2014

    ISBN:
    9788750041542
    Fag: Pædagogisk litteratur Niveau: Voksenhenvendt Forlag: Akademisk Redaktør: Lene Kamuk
    229 , 00 kr.
    183 , 20 kr.
    Prisen er inkl. moms
    Prisen er ekskl. moms
      Bogen er skrevet i et klart og letforståeligt sprog med nuancerede, rørende og autentiske beskrivelser af børn og deres måde at være i verden på, og den kan således både være med til at skabe forståelse for og kvalificere den fælles opgave, lærerne og pædagogerne har.
      Feltgruppe
        Aktuel og interessant udgivelse om det vigtige samarbejde mellem børnehave, SFO og skole ved overgangen fra dagtilbud til skole. Bogen giver de professionelle faggrupper, som arbejder med denne overgang, relevant viden og værktøjer til at løfte denne opgave bedst muligt.
        Feltgruppe