IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

Vi er forlagshuset Lindhardt og Ringhof Forlagshuset Lindhardt og Ringhof er Danmarks næststørste forlag med tilhørende datterforlag - bl.a. Carlsen, Alinea, Akademisk Forlag og L&R Business. Forlaget beskæftiger ca. 180 mennesker og udgiver omkring 600 bøger om året. Forlagets store digitale program er førende med e-bøger i Danmark. Læs mere her

https://www.akademisk.dk/
191 , 20 kr.
239 , 00 kr.
Spørg hvorfor, i-bog

Spørg hvorfor, i-bog

Med Spørg hvorfor får du værktøjer og metoder til at spørge for at kunne forstå. Bogen handler om målgrupper, mening og megatrends. Og om fokusgrupper, fortolkning og forståelse.

Spørg hvorfor handler om, hvordan du får en dybere forståelse af, hvad din målgruppe i virkeligheden tænker på, og hvordan du kommer tættere på en forståelse af dem ved at lave kvalitative undersøgelser. Bogen kan bl.a. være behjælpelig med, hvad man skal lægge vægt på i en samtale, og hvordan den gennemføres.

Bogen falder i tre dele:
Del 1 handler om, hvorfor det er klogt at lytte til dine kunder og brugere. Om hvorfor det er vigtigt at gå i dybden med emner som megatrends, mindsets og mening hos din målgruppe.
Del 2 handler om dem, der laver kvalitative undersøgelser. En række professionelle praktikere giver deres erfaringer og gode råd videre til dem, der skal arbejde med kvalitative undersøgelser for første gang.
Del 3 handler om, hvordan du selv organiserer, gennemfører og afrapporterer undersøgelser og fokusgrupper.

Indhold

Del 1:
Indledning
Forskellen på bløde og hårde data
Om mindsets
Relevans.
Den tavse viden – det kunden ikke ved, han ved
At sætte kunden i centrum for udviklingen
Megatrends
Om forskellen på respondenter i gruppen, og hvorfor det er vigtigt at kende til denne forskel

Del 2:
Hvordan gør de det – dem, der gør det selv?.
Scheutz' interviewmetode
Når virksomheden henter data hos sine egne
Moderation i praksis
Mobile probing er Guds gave til innovationsprocessen
Innoveillance - når vi går fra egentligt forhør til forståelse i markedsanalysen
Den gode moderator

Del 3:
Gør-det-selv guide til kvalitative undersøgelser
Hvornår er en undersøgelse en undersøgelse?
Kan man stole på det, de siger?
Den menneskelige faktor
Projektorganisering: Hvem gør hvad?
Baglandet
En passende distance
Empati
En god samtalepartner

Læs mere >

< Læs mindre

Online adgang
Udg. dato:
07. sep. 2022

ISBN:
9788750063117
Fag: Kommunikation Niveau: Erhvervsrettet Forlag: Akademisk Redaktør: Vibeke Nørgaard
239 , 00 kr.
191 , 20 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms
Denne licens er til privat brug og kan ikke deles med andre. Du modtager en mail med aktiveringslink, når købet er gennemført.This license is for personal use only. You will receive an e-mail with an activation link once you have finalized your purchase.

 
 
 
 
 
 

 

Akademisk Forlag en del af L&R Uddannelse, som er et af Danmarks største og førende læringshuse. Her finder du også Alinea, Praxis, Plus eller besøg GoTutor.

 

v2.52.0