IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

Vi er forlagshuset Lindhardt og Ringhof Forlagshuset Lindhardt og Ringhof er Danmarks næststørste forlag med tilhørende datterforlag - bl.a. Carlsen, Alinea, Akademisk Forlag og L&R Business. Forlaget beskæftiger ca. 180 mennesker og udgiver omkring 600 bøger om året. Forlagets store digitale program er førende med e-bøger i Danmark. Læs mere her

https://www.akademisk.dk/
359 , 96 kr.
449 , 95 kr.
Undersøgelsesdesign og viden i socialt arbejde

Undersøgelsesdesign og viden i socialt arbejde

Undersøgelsesdesign og viden i socialt arbejde belyser og vejleder dig i forhold til de mange valg, der knytter sig til gennemførelsen af en empirisk undersøgelse ud fra socialvidenskabelige metoder og teori.Udgangspunktet er en bacheloropgave baseret på en undersøgelse af socialt arbejde, men bogen kan også guide og vejlede projekter inden for andre uddannelser på UC'erne og på de samfundsvidenskabelige universitetsuddannelser.

Bogen følger fra start til slut alle de trin, der må tages, før din opgave er afsluttet. Et forskningsdesign indebærer en række beslutninger vedrørende bl.a. problemformulering, videnskabsteori, teorianvendelse, indsamling af empirisk materiale, analyse af materialet, besvarelse af opgavens spørgsmål og opgavens opbygning. Bogens otte kapitler giver støtte og hjælp til alle disse valg i de forskellige faser af projektet og opgaveskrivningen:

Kapitel I Undersøgelsesdesign

Kapitel II Metoder og tilgange

Kapitel III Videnskabsteori

Kapitel IV Teori og begreber

Kapitel V Forskningsstrategier

Kapitel VI Analysestrategier

Kapitel VII Valg af teoretisk perspektiv

Kapitel VIII Viden i socialt arbejde

Læs mere >

< Læs mindre

Trykt ved bestilling
341 sider
Udg. dato:
10. jul. 2020

ISBN:
9788750056393
Forlag: Akademisk Redaktør: Hanne Lyng Frandsen
449 , 95 kr.
359 , 96 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms