IndlæserVent venligst…
Indlæser
215 , 20 kr.
269 , 00 kr.
Undervisningsdifferentiering

Undervisningsdifferentiering

Et princip møder praksis
Alle lærere ved, at de skal differentiere deres undervisning. Men hvad indebærer det præcist? Hvordan definerer vi undervisningsdifferentiering – og hvordan gør vi i praksis?

Forfatterne sætter begrebet undervisningsdifferentiering ind i skolens aktuelle kontekst, hvor kravet om inklusion af elever i komplicerede læringssituationer er skærpet. De præsenterer differentiering som del af en læringskultur og introducerer UVD-modellen som et redskab til at omsætte det pædagogiske princip til praksis. Modellen består af tre dimensioner:

1. En horisontal, der beskriver undervisningens tre faser: målformulering, udforskning og evaluering.
2. En vertikal, der beskriver forskellige niveauer forelevernes arbejde med det faglige indhold i undervisningen.
3. En dynamisk, der beskriver det samarbejde og de interaktioner, der kan stilladsere elevernes motivation og deltagelse i undervisningen.

Gennem seks konkrete undervisningsforløb i matematik og dansk i 5. klasse viser forfatterne desuden, hvordan modellen kan anvendes i praksis.

Læs mere >

< Læs mindre

På lager
208 sider
Udg. dato:
19. jun. 2015

ISBN:
9788750045014
Forlag: Akademisk Redaktør: Lene Kamuk
269 , 00 kr.
215 , 20 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms
Undervisningsdifferentiering - Et princip møder praksis” er velskrevet, læseværdig og – efter anmelderens vurdering - egnet som lærebog for kommende lærere samt ved efter-/videreuddannelse. Men der er også megen inspiration at hente for den relativt erfarne lærer, der, som anmelderen, har brug for nye tilgange og en systematisering i arbejdet med undervisningsdifferentiering i pra
Inspirerende læsning om undervisningsdifferentiering.
Feltgruppe