IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

Vi er forlagshuset Lindhardt og Ringhof Forlagshuset Lindhardt og Ringhof er Danmarks næststørste forlag med tilhørende datterforlag - bl.a. Carlsen, Alinea, Akademisk Forlag og L&R Business. Forlaget beskæftiger ca. 180 mennesker og udgiver omkring 600 bøger om året. Forlagets store digitale program er førende med e-bøger i Danmark. Læs mere her

www.akademisk.dk/
280 , 00 kr.
350 , 00 kr.
At forstå det sociale

At forstå det sociale

At forstå det sociale belyser den sociale verden med afsæt i spændingsfeltet mellem socialt arbejde og sociologi og mellem samfundsvidenskabelig teori og social praksis.

Bogen falder i tre dele. Første del illustrerer, hvordan socialt arbejde som professionelt felt kan defineres og praktiseres og ikke mindst, hvordan nye perspektiver presser sig på. Anden del tager livtag med de dele af socialt arbejde, der handler om forståelser af netop faglighed, organisation og faglig kvalitet, mens tredje del giver bud på, hvad det vil sige at forholde sig til og forstå det sociale som en del af ens teoretiske og metodiske værktøjskasse.

Bogens målgruppe er studerende i sociologi og socialt arbejde, og den kan også inspirere forskere og praktikere inden for det sociale område i almindelighed.

Bogern er skrevet af: Rasmus Antoft, Morten Ejrnæs, Michael Hviid Jacobsen, Anja Jørgensen, Karin Kildedal, Finn Skovfoged Laursen, Maria Appel Nissen, Keith Pringle, Marianne Skytte, Lars Uggerhøj og Hans Wadskjær.

Læs mere >

< Læs mindre

På lager
328 sider
Udg. dato:
04. dec. 2008

ISBN:
9788750039655
Fag: Sociale fag Forlag: Akademisk Redaktør: Michael Hviid Jacobsen
350 , 00 kr.
280 , 00 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms