IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

Vi er forlagshuset Lindhardt og Ringhof Forlagshuset Lindhardt og Ringhof er Danmarks næststørste forlag med tilhørende datterforlag - bl.a. Carlsen, Alinea, Akademisk Forlag og L&R Business. Forlaget beskæftiger ca. 180 mennesker og udgiver omkring 600 bøger om året. Forlagets store digitale program er førende med e-bøger i Danmark. Læs mere her

www.akademisk.dk/
399 , 96 kr.
499 , 95 kr.
Motivation og ledelse

Motivation og ledelse

Få nøglen til indsigt i, hvad der motiverer både dig selv og dine medarbejdere. Et erkendelsesarbejde som vil give
større arbejdsglæde, øget produktivitet og ikke mindst et hav af aha-oplevelser!

Indre og ydre motivation
Det er de færreste, som ved, hvad der egentlig motiverer dem, når det kommer til stykket. Og da motivation er dét, der virkelig får os til at flytte os, er der meget at hente ved at afkode motivationens natur. Det er baggrunden for, at Karin Jessen og Bo Zoffmann tager dig med hele vejen rundt om begrebet motivation. De definerer begrebet, så du bliver klogere på, hvad motivation er, og så du får mulighed for at blive klogere på, hvad der motiverer dig. Forfatterne fokuserer på de to overordnede former for motivation, den indre og den ydre. De indre drivkræfter, som hænger sammen med vores persontype, og de ydre drivkræfter i form af strukturer og systemer – arbejdsmiljø – som virksomheden mere eller mindre bevidst etablerer for at fremme tilfredshed og motivation.

Ti nøglebegreber
Motivation er den afgørende faktor for, at der kan skabes ekstraordinær vækst i organisationen. Motiverede medarbejdere skaber fremdrift og begejstring i afdelinger, teams og afdelinger, så derfor er der alt at vinde ved at sætte fokus på dette område. Motivation er en fortløbende proces og en dynamisk størrelse, som påvirkes af mange ting, som du får indblik i i denne bog. Bogen går i dybden med de ti faktorer, som udgør kernen, når vi taler motivation.

De ti faktorer er:
• Støtte
• Ejerskab
• Engagement
• Tillid
• Anerkendelse
• Respekt
• Resultater/viden om eget bidrag til helheden
• Træning/udvikling
• Interesse for mennesket
• Klare mål.

Bogen sætter fokus på alle ti områder, og det er op til den enkelte leder at beslutte, hvilke områder der er vigtigst at tage fat på i den enkelte virksomhed/afdeling. Det kræver bevidsthed, mod og viden om, at det kan betale sig. Bogen henvender sig til ledere, mellemledere, HR-konsulenter og alle med interesse for sammenhængen mellem trivsel og resultater.
Rigtig god arbejdslyst.

Læs mere >

< Læs mindre

På lager
208 sider
Udg. dato:
25. aug. 2011

ISBN:
9788711400043
Fag: Personlig udvikling Niveau: Voksenhenvendt Forlag: Akademisk Redaktør: Elise H. Nørholm
499 , 95 kr.
399 , 96 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms