Returvarer og reklamationer
Hvordan returnerer jeg bøger?
For at returnere bøger skal du følge disse trin:
1: Log ind:
- Gå til webshoppen og klik på 'Log ind' øverst i højre hjørne.
- Brug din brugerprofil.
- Hvis ordren er til en skole/institution, skal du logge ind med UNI-login/MitID.
- OBS! Hvis du har handlet som gæst og ikke har en brugerprofil, skal du kontakte kundeservice.
2: Se dine ordrer:
- Klik på dine initialer.
- Vælg 'ordrer'.
- Hvis du brugte UNI-login/MitID, kan du vælge kun at se dine egne ordrer ved at markere 'Vælg kun dine ordrer' øverst til venstre.
3: Anmod om returnering:
- Klik på 'Opret returnering'.
- Du vil se, hvilke ordrer der kan returneres.
- Vigtigt: Du kan kun returnere bøger inden for 14 dage efter modtagelse af ordren. Hvis fristen er overskredet, er returnering ikke mulig.
4: Efter indsendelse af anmodning:
- Du modtager besked fra kundeservice inden for to hverdage, når din returanmodning er blevet godkendt.
Når anmodningen er godkendt, vil du modtage en e-mail med instrukser om, hvor bøgerne skal sendes hen, samt information om det videre forløb
Har du spørgsmål til returnering: Kontakt os!
Kan jeg fortryde køb af digitale varer?
Nej, det er ikke muligt at fortryde køb af digitale varer.
Jeg har sendt materialer retur. Hvornår får jeg refunderet beløbet?
Det kan tage op til 14 dage, fra du har sendt en pakke retur, til du får refunderet prisen på materialerne. Tilbagebetalingen sker automatisk efter scanning af de returnerede materialer, forudsat at du har vedlagt en kopi af faktura/følgeseddel i pakken. Hvis du ikke har vedlagt faktura/følgeseddel, kan vi ikke refundere beløbet.
Bemærk, at ekspeditionsgebyr ikke refunderes.
Jeg har betalt med betalingskort og sendt materialer retur. Hvornår får jeg refunderet beløbet?
Vi tilbagefører beløbet til din konto, når fakturaen er krediteret. Det sker, når vores lager har registreret din pakke retur fra PostNord.
En vare var beskadiget, da jeg modtog den. Hvad gør jeg?
Din reklamationsret er 14 dage fra du modtager varen. Hvis du modtager en beskadiget eller på anden måde ukurant vare, bedes du kontakte Kundeservice. For at vi kan behandle sagen, er det vigtigt, at du sender et billede af varen, så vi kan dokumentere, at den ikke lever op til vores krav.
Hvis du har købt dine bøger gennem BibMedia, iMusic eller en boghandler, skal du kontakte dem.