IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

/
199 , 96 kr.
249 , 95 kr.
Læseguiden

Læseguiden

En guide til den særligt tilrettelagte undervisning

Når man som dansklærer skal understøtte og løfte elevens læse- og skrivefærdigheder, kræver det viden om undervisning i læsning og skrivning, men også en viden om elevens kognitive forudsætninger, almenviden, personlige forudsætninger og sprogforståelse. Læseguiden giver læreren ideer og metoder til at medtænke disse elevkompetencer i sin tilrettelæggelse af læse- og skriveundervisningen.

Efter en indledende teoretisk del ser bogen nærmere på en 2., 4., 6. og 8. klasse med afsæt i deres resultater fra de nationale tests. Ideer og metoder beskrives ud fra ti udvalgte elevers testresultater, der sammenholdt med iagttagelser fra den daglige undervisning på forskellig vis undrede eller bekymrede dansklærerne.

Et centralt element i bogen er en værktøjskasse med redskaber til iagttagelse af eleven og til gennemførelse af nogle af bogens mange ideer til undervisning.

Læseguiden er en praksisrettet håndbog til den lærer, som står for den særligt tilrettelagte undervisning i skolen, men den kan også anvendes af skolepædagoger, lærerstuderende og andre der beskæftiger sig med læse- og skriveundervisning i grundskolen.

Læs mere >

< Læs mindre

    Det er en meget nyttig håndbog i grundskolen til den særligt tilrettelagte undervisning. Det er godt, at bogen er så tæt på praksis som tilfældet er, fx gives der gode anvisninger på hvordan læsetestresultaterne fra de nationale test kan benyttes i elevprofilberegneren.
    Lektørudtalelse
    På lager
    136 sider
    Udg. dato:
    14. jan. 2019

    ISBN:
    9788750052036
    Forlag: Akademisk Redaktør: Vibeke Nørgaard
    249 , 95 kr.
    199 , 96 kr.
    Prisen er inkl. moms
    Prisen er ekskl. moms
      Bogen samler allerede eksisterende viden om læsning og omsætter det til en praktisk guidning for læreren i hverdagen, og for en uerfaren lærer kan det være meget værd.
      Feltgruppe
        Det er en meget nyttig håndbog i grundskolen til den særligt tilrettelagte undervisning. Det er godt, at bogen er så tæt på praksis som tilfældet er, fx gives der gode anvisninger på hvordan læsetestresultaterne fra de nationale test kan benyttes i elevprofilberegneren. Bogen giver gode ideer til, hvordan iagttagelserne kan understøtte den daglige undervisning. Bogen har mange konkrete cases og mange gode diagrammer, der er med til at give overblik og forståelse. Bogen er velskrevet og veldisponeret.
        Lektørudtalelse
        Feltgruppe