IndlæserVent venligst…
Indlæser
199 , 96 kr.
249 , 95 kr.
Digital læsedidaktik

Digital læsedidaktik

Børn er i dag omgivet af digitale tekster, men det er ikke ensbetydende med veludviklede digitale læsekompetencer.

“Digital læsedidaktik” fortæller om, hvorfor det er så vigtigt at lære eleverne at læse digitale tekster med et kritisk blik, hvordan lærere kan undervise elever i at læse digitale tekster, og hvordan brugen af digitale læremidler kan støtte læseforståelsen af digitale tekster. Endelig diskuteres, hvilke tekster og hvilket indhold eleverne skal arbejde med.

Bogen præsenterer en læsedidaktik til grundskolens mellemtrin og overbygning. Den er et resultat af et projekt, hvor lærere, læsevejledere, læreruddannere og forskere har samarbejdet om at udvikle og afprøve nye didaktiske greb. Pædagogisk designforskning hedder metoden, som både kan bidrage til udvikling af praksis i skolen og til at skabe ny pædagogisk viden om digitale tekster og læsedidaktik.

Læs mere >

< Læs mindre

På lager
240 sider
Udg. dato:
20. aug. 2015

ISBN:
9788750045182
Forlag: Akademisk Redaktør: Vibeke Nørgaard
249 , 95 kr.
199 , 96 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms
    Feltgruppe
      Det er vigtigt, at læreren og skolen tager opgaven på sig med at lære eleverne at læse digitale tekster. Bogen hjælper og vejleder lærerstuderende, lærere og læsevejledere med at planlægge, gennemføre, evaluere og udvikle underviservisning, der inddrager digitale tekster og udvikler elevernes digitale læsekompetence.
      Læsepædagogen
      Feltgruppe