Lærerens grundfaglighed
På den nye læreruddannelse er der et øget fokus på grundfagligheden, og undervisning i pædagogik, almen didaktik, psykologi, inklusion, specialpædagogik, livsoplysning og dansk som andetsprog skal bidrage til at udvikle de studerendes professionelle autoritet og dømmekraft.
Akademisk Forlag har mange titler til fagene – fra helt nye bøger til klassikere, som løbende bliver tilpasset. De er alle velfunderede i teori og forskning og bidrager med praksisnære tilgange til en engagerende og meningsfuld undervisning.
Grundbog om pædagogisk teori og praksis
Pædagogisk psykologi i læreruddannelsen er den nye grundbog til faget Pædagogisk psykologi, inklusion og specialpædagogik.
Den er skrevet af førende forskere og erfarne undervisere og giver indsigt i børn og unges læring, udvikling og dannelse i skolelivets fællesskaber.
Bøger til pædagogisk psykologi, inklusion & specialundervisning
Bøger til pædagogik og almen didaktik
Bøger til livsoplysning
Bøger til Dansk som andetsprog
Samarbejde om en bedre skole
Den nye læreruddannelse har fokus på progression i flere spor og udvikling af lærerfaglighed i flere dimensioner - de studerende skal lære at indgå i tværprofessionelt samarbejde, teamsamarbejde og skoleudvikling. Og på uddannelsen med praktiklærere og undervisere.
Akademisk Forlag har flere bøger, som kan hjælpe dig med at kvalificere det tværprofessionelle samarbejde og give inspiration til din studiefaglige vejledning.
Bøger til tværprofessionelt samarbejde
Bogen sætter en ny dagsorden for inklusionsarbejdet i skolen og tilbyder samtidig en tilgang til samarbejde, som inddrager de involveredes forskellige perspektiver konstruktivt. Det kan være udfordrende, men er nødvendigt, hvis vi skal lykkes med at skabe en skole, hvor flere elever får mulighed for at deltage, trives og lære.
- Mette Molbæk, medforfatter til Samarbejde om den inkluderende skole.